Regulamin strony internetowej amekotech.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1\ Strona www.amekotech.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2\ Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez stronę www.amekotech.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3\ Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych strony www.amekotech.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4\ W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
– ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
– ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
– ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
– ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1\ FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.amekotech.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
2\ KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
3\ KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4\ PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
5\ PRODUKT – wymieniona na stronie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
6\ REGULAMIN – niniejszy regulamin strony.
7\ STRONA INTERNETOWA – strona internetowa Usługodawcy działający pod adresem www.amekotech.pl.
8\ SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – AMEKO-TECH Mikołaj Piekarz, ul. Bernarda Śliwińskiego 4/11, 85-843 Bydgoszcz, NIP: PL9531518208
9\ UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www.amekotech.pl, lub przez kontakt drogą e-mail na adres info@amekotech.pl.
10\ ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
11\ CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1\ Strona www.amekotech.pl udostępnia możliwość składania zamówień i sprzedaż Produktów oferowanych przez Sprzedawcę, za pośrednictwem sieci Internet.
2\ Produkty oferowane na stronie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3\ Informacje znajdujące się na stronie internetowej Usługodawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w drodze oferty otrzymanej drogą elektroniczną.
4\ Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza kontaktowego (strona www.amekotech.pl), lub bezpośrednio na adres e-mail: info@amekotech.pl – 24 godziny na dobę przez cały rok.
5\ Warunkiem złożenia Zamówienia na stronie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1\ Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 4 oraz 5 Regulaminu.
2\ Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Klienta powiązany z Zamówieniem.
3\ Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera: potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia w formie załącznika w formacie pdf.
4\ Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
5\ Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu w postaci faktury VAT, która będzie dołączana do Produktu.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
1\ Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
– płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
– płatność gotówką przy odbiorze towaru.
2\ W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 23 1050 1139 1000 0090 8195 4100 (ING Bank Śląski). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie…”, lub numer dokumentu sprzedaży przesłanego przez Sprzedawcę.
3\ W przypadku przedpłaty za towar, Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
4\ W przypadku odroczonej płatności za towar, Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni lub maksymalnie 30 dni od dnia jej zawarcia, w zależności od ustaleń.
5\ W zależności od ustaleń pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na podstawie pisemnej lub ustnej umowy dot. realizacji § 5 pkt. 3, produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1\ Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są podawane przez Sprzedawcę zawsze pisemnie, w trakcie przedstawienia oferty handlowej.
2\ Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
– czas kompletowania Produktów wynosi standardowo od 1 do 30 dni roboczych, lub w wyjątkowych przypadkach (produkt wykonywany na zamówienie) dłużej w zależności od rodzaju Produktu i jego dostępności na stanie magazynowym Usługodawcy,
– dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki, 3 dni roboczych w przypadku wysyłki do krajów UE, lub 1-2 tygodni w przypadku krajów spoza UE (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
3\ Zamówione na stronie www produkty są wysyłane na adres Zamawiającego na terenie Polski, krajów UE, oraz pozostałych krajów standardowo za pośrednictwem firm kurierskich DPD, DHL lub FedEx (lub innej na życzenie Kupującego).
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
1\ Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
2\ Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
3\ Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
4\ Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową, oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@amekotech.pl, lub pisemnie na adres: ul. B. Śliwińskiego 4/11, 85-843 Bydgoszcz, Polska
5\ W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
6\ Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt lub dokumentację fotograficzną Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
7\ W przypadku żądania wymiany Produktu na wolny od wad, reklamowany Produkt nie może nosić śladów użytkowania,
8\ Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
9\ W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
10\ W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
a\ pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
b\ obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
c\ w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta przy zakupie Produktu wytwarzanego seryjnie – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na swój koszt,
11\ Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1\ Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
2\ W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
3\ W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: AMEKO-TECH, ul. Bernarda Śliwińskiego 4/11, 85-843 Bydgoszcz/Polska
4\ Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
5\ Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6\ Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7\ Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8\ Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9\ Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
10\ Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
11\ Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1\ Usługodawca umożliwia za pośrednictwem witryny www korzystanie z Usługi Elektronicznej, jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
2\ Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców na stronie www odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3\ Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część strony i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1\ Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2\ Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w formularzu na stronie internetowej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
3\ Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
– komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
– dostęp do poczty elektronicznej,
– przeglądarka internetowa,
– włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4\ Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5\ Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6\ Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1\ Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem strony Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@amekotech.pl
2\ W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3\ Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4\ Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE